HEAD1
Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
#29416 Zoli58
#8062 tazooboy
#28072 Pisti87
#29361 Zsanett
#12671 Bazsi
#29325 Bazsi
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 34 felhasználó olvas minket

Hirdetés
GROUPAMA
ske-logo
Ma 2023. november 30. András, Andor napja van.
Friss cikkek

2023. 11. 14.

Az UNICEF Magyarország a Gyermekek Világnapja alkalmából egész napos gyermekjogi konferenciát szervez november 16-án az Akvárium Klubban. Az ingyenes eseményre szülőket, nagyszülőket, pedagógusokat és gyerekekkel foglalkozó szakembereket várnak, hogy közösen beszélhessenek a fiatalokat érintő kritikus témákról. A részletes program megtalálható az UNICEF Magyarország oldalán, ahol a szakmai beszélgetések visszanézhetőek lesznek a konferenciát követően. A rendezvény fő támogatója a Magyar Suzuki Zrt.

Az elmúlt években mindannyiunknak számos olyan kihívással kellett szembenéznie – pandémia, háborúk, gazdasági változások– amelyekre nem lehettünk felkészülve, és amelyek mind hatással vannak a mentális egészségünkre. A gyerekek különösen nehéz helyzetben vannak, kutatások alapján globálisan 7-ből 1 fiatalkorú ugyanis mentális – főként szorongásos vagy depressziós – zavarban szenved.

A Minden gyerekről, minden gyerekért konferencia célja, hogy 17 fontos témában, 40 elismert szakember segítségével a résztvevők feltárhassák a legégetőbb nehézségeket és megoldási lehetőségeket azokra a kihívásokra, amikkel a fiataloknak napi szinten kell megküzdeniük. Az eseményen többek között az erőszakmentes gyermekkor, a korai élmények hatásai, a gyermekkori fejlesztések fontossága, az iskolai bántalmazás, a "bullying", a szülőség kihívásai, a mesterséges intelligencia előnyei és veszélyei, valamint a társadalmi felelősség kérdése is napirendre kerül.


„Gyermekeink napjainkban többféle és sok felületen érkező veszélynek vannak kitéve, amelyek ellen fellépni sem tapasztalatuk, sem lehetőségük nincsen. Sokszor pedig éppen a környezetük az, amely megfelelő tudás vagy eszközrendszer hiányában a leginkább tehetetlen, hogy megvédje a társadalom legsebezhetőbb tagjait. A Magyar Suzuki éppen ezért immár harmadik éve támogatja az UNICEF Magyarország hazai gyermekek és fiatalok lelki egészségének megóvásáért végzett munkáját” – mondta Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2023.

Bővebben »

2023. november 15. 12:05

2023. 11. 14.

Ha akarnánk, sem tudjuk magunkat függetleníteni a téli időjárástól, ha volán mögé ülünk. Éppen ezért jelentősen befolyásolja vezetési szokásainkat az, hogy milyen körülményekkel kell szembenéznünk az utakon. Tízből négy autós változtat a vezetési szokásain télen, az időtől teszi függővé, hogy gyakrabban, vagy ritkábban használja-e a járművét – derül ki a Magyar Suzuki magyar autósok körében elvégzett kutatásából . Jó hír, hogy a sofőrök nagy része téli gumival közlekedik többnyire már novembertől, és bevet minden olyan praktikát, amely a biztonságos közlekedést segíti.

Ősszel és télen a megszokottnál is több nehézséggel kell szembesülnünk az utakon, hiszen a megváltozott látási viszonyok, a csökkenő hőmérséklet, a csúszós utak jelentősen próbára teszik a közlekedés összes résztvevőjét. Nem véletlen, hogy tízből négy autós változtat autóvezetési szokásain ősszel és télen – gyakrabban vagy ritkábban ül ilyenkor autóba. Azok, akik kevesebbszer használják járművüket, úgy ítélik meg, a rosszabb út- és látási viszonyok között kevésbé biztonságos (42,6%) vagy kevésbé gyors (20,7%) az autóhasználat. Szerintük praktikusabb ilyenkor gyalog vagy tömegközlekedéssel eljutni a célállomásra (15,4 százalék), mert parkolni is nehezebb ilyenkor (6,8 százalék), de még anyagi szempontok is közrejátszanak a döntésben (14,5 százalék). Ugyanakkor azok az autósok, akik gyakrabban ülnek a hidegebb hónapokban volán mögé úgy fogalmaztak, a tömegközlekedési eszközökkel szemben a saját jármű kényelmesebb, gyorsabb és a válaszadók 9 százaléka szerint biztonságosabb is a hideg, esős, havas időben.

Visszatartó erő az ónos eső, a jég és a köd

 

2


Az időjárási körülmények azonban még azokat is megfontoltabbá teszik, akik egyébként gyakrabban ülnek ősszel és télen autóba. Az ónos eső, a jég és a köd legtöbbünket visszatartja az autózástól: a megkérdezettek 51 százaléka nem indul útnak ilyen körülmények között. A többiek rövidebb távolságra mennek, vagy csak akkor vállalják be a vezetést, ha sötétedés előtt célba érnek. Mindössze a válaszadók 23 százaléka fogalmazott úgy, hogy nem befolyásolja, milyen időjárási körülményekkel kell szembenéznie.

Jó hír azonban az, hogy az elmúlt évek közlekedésbiztonsági kampányai eredményesek, hiszen az autósok több mint 84 százaléka téli gumit használ (további 13,5% pedig négy évszakosat) és minden harmadik gépjárművezető – függetlenül az időjárástól - már novemberben gondoskodik a nyári abroncsok lecseréléséről. De nemcsak az évszaknak megfelelő gumikban, hanem egyéb más lehetőségekben is bízunk a minél biztonságosabb vezetés érdekében. Az autósok több mint kétharmada részben vagy teljes egészében támaszkodik a vezetéstámogató rendszerekre a téli hónapokban, miközben a megkérdezettek 12,8 százaléka inkább a saját képességeiben bízik. Emellett kiemelt figyelmet fordítunk a rendszeres abroncsnyomás ellenőrzésre, az üzemanyag-, olajszint és fagyálló folyadék ellenőrzésre. Bevett szokás a motor előmelegítése és a megkérdezett autósok odafigyelnek arra is, hogy autójukból ne hiányozzanak olyan biztonsági felszerelések, mint a jégoldó, jégkaparó és hólapát.

Illatfelhőbe burkolózunk vezetés közben

 

1


Ám nemcsak a biztonságos vezetésre, hanem a jó közérzetre is figyelünk. A megkérdezett autósok nagy része bízik az illatok erejében és illatosítót is évszaknak megfelelően választ: a három legkedveltebb illat a vanília, a fűszeres narancs és a mézeskalács.

„Télen különösen igaz, hogy nem szabad rutinból vezetni. Alkalmazkodni kell az időjárási- és útviszonyokhoz, ezek pedig megkívánják a járművek megfelelő technikai és műszaki állapotát, illetve a körültekintő, óvatos, türelmes vezetési stílust. A közlekedés minden szereplője ugyanolyan mértékben van kitéve a nehezítő körülményeknek, ezért legyünk tekintettel másokra is vezetés közben. Első a biztonság.” – fogalmazott Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2023.

Bővebben »

2023. november 15. 00:15

2023. 10. 24.

Esztergom Város Önkormányzata a város gazdasági fejlesztéséért és a Magyar Suzukinál végzett kimagasló munkásságáért Einczinger Ferenc-díjat adományozott dr. Urbán Lászlónak, a Magyar Suzuki Zrt. igazgatósági tanácsadójának. Az elismerést október 23-án Hernádi Ádám polgármester adta át a Városházán.

Esztergom Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Einczinger Ferenc-díj „Esztergom Gyarapodásáért” kitüntetés adományozásával ismeri el azok tevékenységét, akik a megyei jogú város gazdasági fejlesztése terén kiemelkedő munkát végeztek. Ez a munka pedig kedvező hatással volt a város és térsége gyarapodására. Dr. Urbán László több mint 15 éven át volt idén júniusig a Magyar Suzuki vezérigazgató-helyettese. Az autóipari gyártóvállalat fennállása 32 éve alatt nemcsak a térség, hanem Magyarország gazdasági életének meghatározó szereplőjévé, és jelentős munkáltatójává vált.

 

3

 

Dr. Urbán László nemzetközi közgazdász karrierjét követően 2002-ben csatlakozott a Magyar Suzukihoz előbb külső üzletviteli tanácsadóként. 2007-től 2023-ig igazgatósági tagként, illetve vezérigazgató-helyettesként járult hozzá a cég meghatározó eredményeihez. Feladatai közé tartozott a vállalat kormányzati és iparági kapcsolatainak fejlesztése, az innovációs terület és a vállalati kommunikáció irányítása is. Több olyan mérföldkő elérésében vállalt megkerülhetetlen szerepet, amelyek a Magyar Suzukit a hazai gazdaság egyik meghatározó szereplőjévé, az autóipari szektorban pedig az egyik legnépszerűbb márkává emelte. A Suzuki Csoporton belül a Magyar Suzuki helyzete stabil: Esztergomban működik a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóbázisa, illetve pótalkatrész- és kiegészítőtartozék ellátóközpontja. 2017 óta őrzi piacvezető pozícióját az újautó eladások listáján. Dr. Urbán László munkássága alatt a Magyar Suzuki üzemében számos újítás és fejlesztés valósult meg és több millió Suzuki modell gördült le a gyártósorról.

 

2

 

Munkáját többször is elismerték: 2011 decemberében a Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztje, majd 2018. március 15-e alkalmából Magyar Érdemrend Tisztikeresztje kitüntetésekben részesült.

 

1

 

Október 23-án Hernádi Ádám polgármester ünnepélyes keretek között a Városházán adta át dr. Urbán Lászlónak az Einczinger Ferenc-díjat, elismerve a város gazdasági fejlesztéséért és a Magyar Suzukinál végzett kimagasló munkásságát.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2023.

Bővebben »

2023. október 25. 13:03

2023. 09. 29.

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Magyar Suzuki: legördült az esztergomi gyártósorról az 500.000 S-CROSS. A 2013 óta hazánkban gyártott és kétszer is megújult modell 10 év alatt nagy utat tett meg: idehaza számos szakmai és közönségdíjat is kiérdemelt, az európai piacokra pedig már csak hibrid hajtással vásárolható meg.

Éppen tíz évvel ezelőtt mutatta be, majd kezdte gyártani a Magyar Suzuki esztergomi gyárában a japán autóipari vállalat az SX4 S-CROSS C-kategóriás crossover modellt, amely hamar a hazai eladások élvonalába került. Először 2016, majd 2021 őszén jelentősen megújult, és vált izgalmas vonalvezetésével, könnyű kezelhetőségével és kifinomult stílusával az egyik legnépszerűbb modellé. Az S-CROSS (amely 2021-ben elhagyta az SX4 megnevezést) sikere talán éppen abban rejlik, hogy egy ferde hátú limuzin és egy városi terepjáró előnyeit ötvözi. Míg a 2013-as és a 2016-os modelleket még hagyományos benzinmotorral lehetett megvásárolni, a Magyar Suzuki 2020 óta az európai piacokra már csak hibrid meghajtással értékesít S-CROSS-t. Mindez része annak a fenntarthatósági törekvésnek is, amely szerint a Suzuki Csoport 2050-re világszerte karbonsemleges üzemekkel és portfólióval szeretné kiszolgálni a vásárlókat.

Az S-CROSS gyorsan az egyik legnépszerűbb hazai autómodell lett, sőt, tavaly már a legtöbb darabszámban értékesítették idehaza az újautó vásárlók körében. 2013-ban Magyar Termék Nagydíjat és nívódíjat kapott, 2022-ben és 2023-ban Az év magyar autója szavazáson elnyerte a közönségdíjat, idén pedig a szakmai zsűri döntése alapján az Év magyar autójának választották 22 márka 39 autójának versenyében. Utóbbiban nagy szerepet vállalt a tavaly év végén bevezetett új csatlakoztatott szolgáltatás, a Suzuki Connect, amely az európai piacon az Esztergomban gyártott modellben volt először megrendelhető. Az okostelefonról irányítható rendszer számos olyan funkcióval rendelkezik, amely megkönnyíti az autó karbantartását és használatát a mindennapi közlekedésben. Ugyancsak hozzájárult népszerűségéhez az a felszereltség is, amely unikálissá teszi ezt a modellt: az AllGrip összkerékhajtás, a vezetéstámogató rendszerek széles skálája, a 360 fokos kamerarendszer, a 9 colos érintőképernyő is élvezetesebbé teszi a vezetés élményét.

Töretlen népszerűségének is köszönhetően az esztergomi gyártósorról legördült az 500.000 S-CROSS hibrid, automata váltós változatban, kanyonbarna gyöngymetál színben, hogy hamarosan átvehesse új gazdája Franciaországban

Az S-CROSS számokban


TOP5 megrendelő ország 2022-ben:
Magyarország 7.338
Olaszország 4.718
Egyesült Királyság 3.770
Izrael 2.855
Németország 2.285
Franciaország 1.671

A legkedveltebb színek: szürke (134.928 db), fehér (107.481 db), kék (70.456 db), ezüst (59.102 db), fekete (43.521 db)

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2023.

 

1

Bővebben »

2023. szeptember 29. 22:42

2023. 09. 28.

Az eső sem szegte kedvét a kerékpározás kedvelőinek, közel 60, 3-12 év közötti gyermek tette próbára a biztonságos közlekedéssel kapcsolatos ismereteit és bringa tudását a Suzuki KRESZ parkban.

 

9

 

Még néhány idősebb gyerkőc is nyeregbe pattant az esztergomi félmaraton ideje alatt, hogy tekerjen egyet a körforgalommal, lámpás kereszteződéssel gazdagított pályán. Az eseményt záró nyereménysorsoláson minden, a nap során használt egyedi, „Együtt az utakon” logóval ellátott Neuzer kerékpár gazdára talált.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2023.

 

11     12

13     14

 

Bővebben »

2023. szeptember 28. 21:54

2023. 09. 28.

Tíz autósból hét rosszul reagál egy megkülönböztető jelzésű jármű érkezésére. Bár az autósok nagy része hetente találkozik megkülönböztető jelzést használó járművel, a szakemberek és a segítségnyújtók tapasztalata szerint tíz autósból csak három reagál ilyenkor megfelelően. A többiek rossz döntést hoznak, vagy megkésett reakciójukkal akadályozzák a szirénázó járművek haladását. Pedig sok esetben akár fél percen is múlhat egy emberélet. A Magyar Suzuki „Együtt utakon – Adj utat, ments életet!” kampányában a mentőszolgálat, katasztrófavédelem és rendőrség közreműködésével a segítségnyújtók közlekedési támogatására szeretné felhívni a figyelmet.

 

1

 

Az autósok több, mint 64 százaléka hetente legalább egyszer találkozik szirénázó járművel. Bár 59 százalékuk úgy gondolja, a közlekedők összességében megfelelően reagálnak az ilyen helyzetekben, tízből ketten azonban nem indexelnek, minden 10. autós pedig nem tudja a vonatkozó KRESZ szabályokat – derül ki a Magyar Suzuki megbízásából, az Ipsos által készített reprezentatív kutatásból . A megkérdezettek 44,6 százalékában ilyenkor megfogalmazódik, hogyan tudná a vonuló járművet segíteni, az autósok közel felét (49,5%) viszont inkább a bajba jutott embertársunk helyzete foglalkoztatja. Az autósok nagyobb része saját bevallása szerint nem stresszel, mert pontosan tudja (79,8%), mit kell ilyenkor tenni. Minden ötödik autós azonban az éppen vonuló jármű vezetőjére hagyja a helyzet biztonságos megoldását, majdnem 10 százalék pedig félelmet érez, pánikba esik, ha meghallja a szirénát.

A közlekedési szakemberek és a segítségnyújtók azonban egész másként tapasztalják ezt a mindennapokban. Szerintük ugyanis tíz autósból csak hárman reagálnak megfelelően, a többiek rossz döntést hoznak, vagy éppen akadályozzák a segítségnyújtók előrehaladását. Ez talán nem is meglepő, hiszen a KRESZ ugyan szabályozza, de a járművezetők nem kapnak ilyen jellegű képzést a jogosítvány megszerzése során. Zerkovitz Dávid közlekedéspszichológus úgy fogalmaz, a pánik automatikusan megjelenő személyiségjegy stresszhelyzetben, utóbb pedig hajlamosak vagyunk kicsinyíteni a helyzet súlyát és szépíteni a saját reakciónkat.

Az a legjobb, ha folyamatosan haladhatnak

 

2

 


Az „Együtt az utakon – Adj utat, ments életet!” kampányt támogató szervezetek, a katasztrófavédelem, a rendőrség és a mentőszolgálat munkatársai is egyetértenek abban, hogy az autósok körében – bár sok esetben hatékonyan támogatják őket -, bizonytalanságot tapasztalnak. Ezt a kutatás adatai is alátámasztják. A felmérésben résztvevők 64 százaléka jellemzően félrehúzódik, akár a villamossínekre vagy a piros lámpa elé, de azt csak tíz autósból három tudja, hogy ezt a KRESZ is megengedi. A második leggyakoribb megoldás az azonnali megállás (17,3%) ilyen esetekben. Általános vélekedés azonban a segítők körében, hogy az a legnagyobb időveszteség, ha teljesen meg kell állniuk, majd újra kell indulniuk, amikor az autósok megállnak ott, ahol vannak anélkül, hogy félrehúzódnának.
„Kritikus állapotú beteghez történő riasztás esetén akár fél percen is múlhat egy emberélet. Ha helyenként néhány másodpercről van is csak szó, az időveszteség összességében akár több perc is lehet sokszori megállás esetén. A legnagyobb segítség, ha folyamatosan tudunk haladni” – mondta Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs vezetője.
„Sokan abba sem gondolnak bele, hogy egy tűzoltóautó, amely még a 4 tonna víz nélkül is 16 tonnát nyom, nem tud olyan könnyedén megállni, de még egy kikerülő manővert is sokkal nehezebben tesz meg, mint egy személyautó” - hívta fel rá a figyelmet Petrányi András, a Komárom-Esztergom Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság tűzoltó főtörzsőrmestere.

Fokozottan figyeljünk a forgalomra

 

3

 


Ám nemcsak a negatív érzések, a tudatlanság, a nemtörődömség, hanem sokszor a figyelmetlenség is akadályozó tényező. Bár az autósok majdnem 98 százaléka biztonságos sofőrnek tartja magát, mégis, tízből nyolcan egyszerre több mindenre figyelnek (zenét hallgatnak, telefonálnak, az utazástervezőt vagy a gyermeküket figyelik, esznek, isznak), ami eleve megakadályozza, hogy időben reagáljanak a segítségnyújtókra.
„Csak akkor tudunk időben reagálni, ha nem végeztünk plusz tevékenységet a volán mögött. Átlag 4,6 másodpercre esünk ki a vezetésből, amikor rápillantunk a telefonunkra, ilyenkor városi forgalmi viszonyok között 55-60 métert vakon vezetünk . Éppen ezért fontos, hogy alapvetően is, de különös tekintettel a terhelt forgalmi szituációkban csak a vezetésre figyeljünk, amikor pedig egy pillanatnál hosszabb időre vonja el valami a figyelmünket, azonnal álljunk félre” – javasolja Csörgő László, a Driving Camp vezető trénere.
Általánosságban elmondható - és ezt négy autósból három így gondolja - hogy a kékszirénás járművek sofőrei átlagon felüli vezetési tudással rendelkeznek. Tízből négy autós fejében azonban megfordult már, hogy a segítők indokolatlanul használták a fény- és hangjelzést. Ezzel szemben a rendőrök előzetes utasításra kapcsolhatják be ezeket, és csak egyedi esetben dönthetnek erről saját hatáskörben. A tűzoltók és a mentők azonban, mivel segélyvonalra futott be a riasztás, előzetes egyeztetés nélkül is használhatják a jelzéseket, de ők is naplózzák azok alkalmazását.
„A megkülönböztető jelzések használata szabályokhoz kötött és ellenőrzött, nem véletlenszerű vagy önkényes” – mondta Geiling György, a Komárom-Esztergom Vármegyei Rendőr-főkapitányság rendőr főtörzsőrmestere.
Rusznák András közlekedési igazságügyi szakértő szerint kívülállóként nincs valós információnk arról, hogy miért közlekedik úgy a kékszirénás autó, de nem is feladatunk ezt megítélni: „Nekünk egy dolgunk van: segíteni őt úgy, mintha a mi rokonunkhoz, barátunkhoz sietnének, hiszen nem tudhatjuk, nincs-e valóban így.”
Mivel nem csak a vezetési technika emelt szintű tudásáról van szó, az ilyen járművek irányításához átlagon felüli helyzetfelismerés és stressztűrő képesség szükséges. Így a kékszirénás autók csak külön engedéllyel, elméleti és gyakorlati képzések, majd vizsgák után vezethetőek. Ezeket a speciális engedélyeket időről időre meg kell újítani, az elméleti tudás mellett a sofőrnek fizikailag és mentálisan is alkalmasnak kell lennie.


Kötelességünk segíteni

 

4

 


Ám nemcsak az autósoknak, hanem a közlekedés többi résztvevőjének is kötelessége, hogy segítse a megkülönböztető jelzést használó járműveket. A segítők gyakran tapasztalják, hogy a
gyalogosok, rolleresek és kerékpárosok fülhallgatóval közlekednek. Ez azért kritikus, mert így nem észlelik a hanghatással járó közúti szituációkat, így reagálni sem tudnak rájuk. Ezzel azonban nemcsak önmagukat, hanem másokat is veszélyeztetnek.
A Magyar Suzuki azért indította el tavaly az „Együtt az utakon” közlekedésbiztonsági kampányát, mert úgy ítélte meg, számos olyan helyzet van az utakon, amelyekben össztársadalmi változásra van szükség. Ennek mentén minden évben más területre fókuszál a kampány: idén a segítők segítésére.
„Arra szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy az előzékenység nemcsak fontos, hanem kötelező azokkal szemben, akik a segítségnyújtásra tették fel az életüket. Figyelmesség, tolerancia, tudatosság, nyugalom, emberség és felelősség – ezek mind fontosak a közlekedésben. Megkülönböztető jelzést használó járművek észlelése esetén egymást figyelve és segítve a forgalom minden résztvevőjének együtt szükséges dolgoznia” – fogalmazott Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője.

Mire figyeljünk?
• Figyeljük a közlekedés többi résztvevőjét, az ő reakcióik jelzésértékűek és minket is segíthetnek.
• Akkor álljunk félre, amikor biztonsággal megtehetjük.
• Indexszel jelezzük, merre tervezünk kitérni a szirénás jármű elől.
• Az autóban ne hallgassuk hangosan a zenét.
• Kétsávos úton az út két szélső oldalára húzódva engedjük el a segítőt, három vagy több sáv esetén pedig annak megfelelően, amelyiken a szirénás jármű halad.
• Gyalogosként ne szaladjunk át a zebrán, ne induljunk keresztül az úton kerékpárral, rollerrel, ha látjuk, halljuk közeledni a kéklámpás járművet.
• Ne használjunk fülhallgatót, de legalább halkítsuk le, amikor át akarunk menni az úton, még zöld jelzés esetében is.
• Legyünk körültekintőek akkor is, ha már elhaladt a segítségnyújtó jármű.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2023.

Bővebben »

2023. szeptember 28. 21:18

2023. 09. 20.

Már hagyomány, hogy a Magyar Suzuki Marine üzletága, csatlakozva az anyavállalat által kezdeményezett Suzuki Clean-Up the World kampányhoz, disztribútoraival és a hajós közösséggel együtt szemétszedésen vesz részt. Az idei szemétszedési akció is jó hangulatban telt a Dunakanyarban.

 

3

 

2010 óta rendezik meg világszerte azt az akciót, melynek keretében a Suzuki Marine hálózat tagjai, illetve disztribútorai, valamint a hajózásban érdekelt közösség megtisztítja közvetlen környezetét a hulladéktól. A Suzuki Clean-Up the World kampány legfőbb törekvése, hogy óvjuk és védjük természetes vizeink ökoszisztémáját, illetve megtisztítsuk azt az egyre nagyobb problémát jelentő, elsősorban háztartási és azon belül is a magas természeti és környezeti kockázatot okozó műanyag hulladékoktól. Tavaly öt kontinensen, 44 országban több mint 2000-en vettek részt a vizek és környékét megtisztító eseményen.

 

10


A Magyar Suzuki hajómotoros üzletága is évről évre részt vesz a programban melyet az idén augusztus végére hirdetett meg. Az önkéntesek a Kismaros-Verőce szakaszt, a Dunakanyar egyik legszebb részét tisztították meg a hulladéktól. A jó hangulatú esemény után minden résztvevőt vendégül láttak egy hamisítatlan magyaros ebédre.

 

9

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2023.

 

Bővebben »

2023. szeptember 20. 20:00

2023. 09. 05.

Szeptembertől megkezdődik a duális képzés a Magyar Suzuki új oktatócentrumában, amelyet ünnepélyes megnyitón adtak át a gyár területén. A Bottyán János Technikum elektronikai technikus tanulói az elméleti alapok mellett, a legmodernebb eszközökkel felszerelt oktatási központban gyakorlati ismereteiket is fejleszthetik.

Márciusban jegyezte be a Komárom-Esztergom Megyei Kereskedelmi és Iparkamara a Magyar Suzukit a duális képzések akkreditált partnerszervezetei közé. Az esztergomi gyártóvállalat a Bottyán János Technikum középiskolásainak szakmai, gyakorlati képzését vállalta, de a tervek szerint a jövőben további szakiskolák is bekerülhetnek majd a programba

1.

A most átadott Suzuki Oktatási Centrumban tantermet és tanműhelyt is kialakítottak. A diákok biztonságos, modern eszközökkel felszerelt környezetben válhatnak a jövő szakembereivé. Projektfeladatok elvégzése mellett olyan szakmai tárgyakat sajátíthatnak el a legjobb suzukis mentoroktól, mint a programozás alapjai, a PLC programozás és a számítógépes szimuláció. A tanulók már a képzési idő alatt megismerik a gyártóvállalat működését, annak technológiáit, a munkahelyi elvárásokat, miközben piacképes tudást szereznek a releváns tapasztalattal rendelkező oktatóktól. Az iskola elvégzése után akár munkalehetőséget is kaphatnak a Magyar Suzukinál. A tanulók a duális képzés ideje alatt hallgatói díjazásban, valamint béren kívüli juttatásokban részesülnek.

2

„A régió egyik legnagyobb foglalkoztatójaként kiemelt figyelmet fordítunk a jövő generációjának felkarolására. A Magyar Suzukinál több olyan speciális tevékenységi körrel járó terület van, amelyre nem létezik oktatás sem hazánkban, sem világviszonylatban. Fennállásunk több mint 30 éve alatt olyan tudást halmoztunk fel, amelyből a nálunk tanulók csak profitálhatnak. Az Oktatási Centrum és ezzel együtt a suzukis duális képzés elsődleges célja, hogy kineveljük a jövő szakembereit. Az új technológiák, a digitalizáció és a folyamatosan változó igények olyan kihívásokat és lehetőségeket hoznak magukkal, amelyekre a diákoknak és a munkatársainknak egyaránt fel kell készülniük. A képzés során a tanulók nemcsak szakmai tudást szerezhetnek, hanem olyan értékekkel és kompetenciákkal gazdagodhatnak, amelyek segítik őket ebben a változó világban” – fogalmazott Dr. Fejesné Gyurján Ildikó, a Magyar Suzuki Zrt. HR-ért, pénzügyekért és informatikáért felelős operatív igazgatója.

3

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2023.

Bővebben »

2023. szeptember 05. 22:16


Hát ismét új hónap ismét kvíz sorsolás

E hónapban 13 kitöltött játék érkezett.

 

Bővebben »

2023. szeptember 05. 16:38

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub